Është një orë model e detajuar ku shpjegohet se si mësuesi mund të arrijë objektivat në orën e mësimit. Ky material do t’iu vijë në ndihmë mësuesve për të planifikuar orët e mësimit në këtë lëndë.
Fusha: Shoqëria dhe Mjedisi
Lënda: Histori 10
Shkalla: 4
Klasa: 10
Tematika: V – Periudha e tronditjeve të mëdha (1914- 1945)
Tema mësimore: Fillimet e krizave të shek. XX. Lufta e Parë Botërore
Situata e të nxënit
Reflektim i nxënësve: Nxënësit paraprakisht janë udhëzuar të sjellin në klasë foto me pamje nga Lufta e parë Botërore; diskutojnë mbi fotot duke bërë një panoramë të zhvillimit të kësaj lufte.
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave kyçe:
Nxënësi/ja:
1. zhvillon dhe vlerëson ngjarjen historike duke përdorur disa prej burimeve historike dhe të informacionit;
2. argumenton vlerat e trashëgimisë historike duke vlerësuar këtë trashëgimi si pjesë të identitetit të një populli;
3. përcakton lidhjet shkak- pasojë ndërmjet ngjarjeve;
4. përdor konceptet kryesore që lidhen me ngjarjen historike.
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave të fushës sipas temës mësimore:
Nxënësi/-ja:
• përcakton shkaqet e shpërthimit të Luftës së Parë Botërore;
• argumenton arsyet pse fitoi Blloku i Antantës;
• gjykon mbi rolin e SHBA-së në Luftën e Parë Botërore.
Burimet: teksti ‘’Historia botërore dhe qytetërimi” V11. (Karl Grimberg)
Fjalë kyç: Antanta; Aleanca Trepalëshe; Princi Franc Ferdinand; plani Shlifen; beteja e Verdunit.
Lidhja me fushat e tjera ose me temat ndërkurrikulare: Gjuhët dhe komunikimi, Gjeografi; Sociologji, TIK.
Organizimi i orës së mësimit
Parashikimi: Përvijim i të menduarit
Mësuesi bën një paraqitje të shkurtër të temës dhe njëkohësisht nxënësit diskutojnë mbi rrethanat e situatat konfliktuale mes shteteve europiane që nxitën krijimin e aleancave mes tyre. Pas diskutimit, nxënësit ndahen në grupe e ju lihet të lexojnë pjesën e tekstit “Shkaqet e Luftës së Parë Botërore”. Nxënësit në bashkëpunim me njëri – tjetrin mbajnë shënimet përkatëse. Në përfundim të leximit të pjesës, nxënësit diskutojnë mbi shkaqet e fillimit të Luftës së Parë Botërore duke përcaktuar:
Lufta e Parë Botërore:
– Krijimi i blloqeve politiko-ushtarake(Antanta-Blloku qendror)
– Fryma e nacionalizmit të skajshëm e imperializmit
– Preteksti – Vrasja e princit austriak Franc Ferdinant në Sarajevë
Përfundime të cilat mësuesja i shënon në dërrasë të zezë.
b. Ndërtimi i njohurive: Rrjeti i diskutimit
Nxënësit udhëzohen të lexojnë pjesën “Përgatitja për luftë e plani gjerman i luftës”e caktohen për të punuar në dyshe.
Pyetja: – Argumentoni se cilat ishin përparësitë dhe mospërparësitë e secilit bllok ushtarak?
Pasi nxirren përparësitë e mospërparësitë e secilit bllok nxënësit japin idetë e tyre të diskutuara më parë me njëri- tjetrin duke pranuar vërejtjet apo sugjerimet e të tjerëve. Diskutohet për të arritur në një përfundim të përbashkët. Përfundimet shënohen në dërrasë nga mësuesi.
Antanta
Përparësitë: a) Zotëronte burime të mëdha ekonomike e detet: b) Kishte epërsi numerike në raport me kundërshtarin.
Mospërparësitë: a) Nuk ishte e përgatitur ushtarakisht sa kundërshtari; b) nuk siguronte dot një mobilizim të menjëhershëm.
Blloku Qendror
Përparësitë: a) Kjo aleancë kishte një ushtri të fuqishme të armatosur të aftë e me përvojë; b) Sulmi i befasishëm
Mospërparësitë: Mungesa e aftësisë për të përballuar luftën për një kohë të gjatë.
Përforcimi i njohurive: Shkrim i lirë
Gjatë përforcimit nxënësit reflektojnë mbi idetë e tyre. Mësuesi shkruan në dërrasë çështjen rreth së cilës nxënësit në grupe do të japin idetë e tyre me shkrim të lirë.
– Cili ishte roli i SHBA në Luftën e Parë Botërore e çfarë ndikimi pati hyrja e SHBA në anën e bllokut të Antantës?
Grupet e nxënësve diskutojnë e ndajnë idetë e tyre me njëri-tjetrin.
Vlerësimi
Nxënësit vlerësohen për punën e realizuar në grup,argumentimit të pyetjeve, strategjitë e të menduarit e të shprehurit në bazë të pjesëmarrjes së tyre në orë të mësimit.
Detyrat dhe puna e pavarur. Bëni një ese me temë “Lufta e Madhe”.
Ky material u shkëput nga libri i mësuesit Histori 10, botimet Albas. Ju mund ta shkarkoni librin e mësuesit duke klikuar këtu
© Portali Shkollor – Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.