Autizmi mund të paraqesë shumë sfida në jetën e përditshme të një fëmije. Në veçanti, mund të ndikojë në mënyrën se si ata angazhohen në mësimin e tyre në shkollë. Pozicioni juaj si mësues ju jep mundësinë për t’i ndihmuar ata të kapërcejnë këto pengesa dhe të përfitojnë sa më shumë nga arsimimi i tyre.
Këshillat që ofrojmë janë pika fillestare të dobishme nëse jeni i ri në mbështetjen e fëmijëve autikë, ose shtesa të dobishme në njohuritë tuaja ekzistuese nëse keni punuar më parë me ta. Ato do t’ju mundësojnë të bëheni më të sigurt në mbështetjen e fëmijëve me autizëm në klasë dhe t’i ndihmoni ata të arrijnë potencialin e tyre të plotë.
Si mësues, është thelbësore që ju të jeni të vetëdijshëm për implikimet edukative të autizmit dhe si të adoptoni metoda efektive të mësimdhënies së autizmit. Duke integruar stile të përshtatshme të të mësuarit për autizmin dhe duke lehtësuar çdo shqetësim në klasë, ju do t’u mundësoni fëmijëve autikë të marrin pjesë në mësim më të qetë dhe të përgatiten më mirë për të ardhmen e tyre.
Autizmi në klasë: Këshilla dhe strategji
Të kesh një fëmijë me autizëm në klasë mund të jetë një sfidë, por edhe tepër përmbushëse nëse di të japësh mbështetjen e duhur. Pavarësisht nëse po i ndihmon ata të ruajnë rutinën e tyre, të trajtojnë mbingarkesat ndijore ose të angazhohen në të mësuarit në një mënyrë që rezonon me ta, të gjitha ndërhyrjet tuaja do t’u sjellin dobi atyre në mënyrë të konsiderueshme.
Këtu janë 7 këshillat tona kryesore për të mbështetur fëmijët autikë në klasë:
1. Krijoni një rutinë
Bota është shpesh një vend konfuz dhe nxitës i ankthit për fëmijët autikë. Kjo është arsyeja pse ata gjejnë rehati të madhe në një rutinë të parashikueshme dhe të qëndrueshme. Për fat të mirë, natyra e strukturuar e shkollës është e përkryer për këtë, por ju duhet të gjeni një mënyrë për t’ua bërë të qartë rutinën e tyre të përditshme.
Krijimi i një plani vizual është një metodë efektive dhe e përdorur gjerësisht për ta bërë këtë. Kjo përfshin vendosjen e imazheve dhe fjalëve të thjeshta në një orar, në rend kronologjik, për të përshkruar aktivitetet dhe tranzicionet në ditën e fëmijës. Pasja e kësaj pajisjeje vizuale i jep fëmijës një ndjenjë sigurie, ndërkohë që vepron si një kujtesë për ata që e mbështesin.
2. Merrni parasysh mjedisin mësimor
Shumë fëmijë me autizëm përjetojnë atë që njihet si ndjeshmëria shqisore. Kjo mund të bëjë që ata të kenë reagime të forta pozitive ose negative ndaj stimulimit shqisor. Pra, një hap i dobishëm dhe i thjeshtë që mund të bëni është ta bëni mjedisin e klasës më pak dërrmues për ta.
Meqenëse çdo fëmijë autik është i ndryshëm, do t’ju duhet të mësoni se cilat janë ndjeshmëritë e tyre individuale. Vëzhgoni se si reagojnë ndaj dëgjimit të tingujve të caktuar ose prekjes së pëlhurave të caktuara dhe shikoni nëse prindërit ose kujdestarët e tyre mund të ofrojnë të dhëna. Më pas, bëni atë që mundeni për të hequr ose reduktuar çdo stimul në mjedis që u shkakton ankth.
Për shembull, nëse shqetësohen shumë nga tingulli i ziles së shkollës, ju mund t’i lejoni ata të vendosin kufje për anulimin e zhurmës pesë minuta para. Sigurohuni që ta planifikoni këtë në rutinën e tyre.
3. Menaxhoni ndryshimet dhe tranzicionet
Për shkak se rutina e një fëmije autik është thelbësore për komoditetin e tyre, ndryshimet dhe tranzicionet mund të jenë tepër dërrmuese për ta. Ndryshimet janë shpesh të pashmangshme dhe madje të nevojshme në shkollë, por lajmi i mirë është se ju mund të lehtësoni ankthin që ato shkaktojnë duke përgatitur paraprakisht fëmijën autik.
Për shembull, nëse planifikoni të ndryshoni klasën brenda një jave, merrni fëmijën ta shikojë atë disa ditë përpara. Tregojuni dhe jepuni atyre fotografi të saj që t’i shikojnë deri në ditën e ndryshimit. Lidhja e njëfarë parashikueshmërie në një detyrë të papritur në këtë mënyrë mund ta ndihmojë atë të ndihet më pak e frikshme për fëmijën dhe i jep kohë për t’u përshtatur mendërisht.
4. Komunikoni qartë
Edhe pse ndryshon nga personi në person, autizmi mund të ndikojë në aftësinë e një fëmije për të komunikuar dhe interpretuar kuptimin. Kjo është arsyeja pse ju duhet të merrni parasysh me kujdes të gjitha fjalët që përdorni dhe mënyrën se si i strukturoni fjalitë tuaja. Shmangni ndërlikimin e tyre me metafora dhe pyetje retorike. Mbani ato të thjeshta dhe të drejtpërdrejta.
Për shembull, nëse duhet t’i kërkoni një fëmije autik të rregullojë tavolinën e tij, mund të thoni: “Liam, a mund të fillosh të paketosh lapsat dhe t’i futësh në sirtarë, të lutem?” Një udhëzim shumë më i qartë për ta është: “Liam, hiqi lapsat”. Ju gjithashtu mund t’i tregoni vendin ku duhet të ruajnë lapsat nëse u përgjigjen gjesteve të thjeshta.
5. Integroni interesat e tyre
Për shembull, nëse e dini se interesi i tyre janë njëbrirëshët, integroni fjalë dhe figura që lidhen me ta në problemet e matematikës dhe ushtrimet drejtshkrimore. Të bësh këtë mund të bëjë një ndryshim të madh në atë se sa i angazhuar është fëmija autik në këto aktivitete mësimore.
6. Punoni me prindërit/kujdestarët e tyre
Prindërit dhe kujdestarët janë ekspertët e vërtetë për fëmijët e tyre autikë. Për të mbështetur plotësisht fëmijën brenda dhe jashtë shkollës, duhet të koordinoni dhe ndani njohuritë me ta. Të dy ju mund të sugjeroni ndërhyrje që kanë funksionuar në shtëpi ose në shkollë për fëmijën dhe mund t’i integrojnë këto në rutinën e tyre.
Ndërtimi i një marrëdhënieje jo vetëm që do të përfitojë nga fëmija autik, por gjithashtu do të ndihmojë prindërit dhe kujdestarët të ndihen të qetë për edukimin e fëmijës së tyre. Angazhimi juaj për të punuar me ta do të krijojë besimin e tyre në aftësinë e shkollës për të mbështetur fëmijën e tyre.
7. Kuptojini
Edhe kur mendoni se po bëni gjithçka siç duhet, mësimi i një fëmije autik mund të jetë ende testues. Fëmija dhe prindërit e tyre po mbështeten te ju për të bërë më të mirën. Shpesh kjo vjen me përvojë dhe një mentalitet pozitiv, kështu që ju takon juve të investoni kohën për të forcuar mendjen tuaj. Këtu janë disa gjëra të thjeshta për t’i përsëritur vetes çdo ditë, veçanërisht kur gjërat bëhen të vështira.
Ndërtimi i një marrëdhënieje me fëmijët autikë nuk është diçka që ndodh brenda natës. Duhet kohë, përkushtim dhe durim. Çdo gabim që bëni është një reagim i vlefshëm për të kuptuar se çfarë funksionon. Mbi të gjitha, fëmijët autikë nuk janë të vështirë me qëllim. Ata po bëjnë më të mirën që munden me botëkuptimin e tyre dhe mbështetjen që kanë në dispozicion.
Pra, në ato ditë kur keni një fëmijë autik që ndërpret klasën, thjesht mbani mend se po vepron në atë mënyrë për një arsye. Zakonisht është për shkak të një nevoje që nuk i është plotësuar. Pasi të mësoni se cilat janë nevojat e tyre, mund të gjeni se gjërat bëhen shumë më të lehta. Kjo ndjenjë e arritjes që fitoni nga mbështetja e tyre, një ditë do të jetë më e madhe se çfarëdo stresi për tërheqjen e flokëve që keni ndier në të kaluarën.
Era Baliu
© Portali Shkollor – Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.