Mësim i bazuar në projekte (PBL) & STEM

Pra, si mund t’i përgatisim më mirë nxënësit për të ardhmen e paparashikuar?
Nëpërmjet platformës digjitale mësuesit të përdorin metoda pedagogjike, të mësojmë përmes projekteve për një të ardhme të suksesshme.

Mësim i bazuar në projekte (PBL) & STEM (Shkencë, Teknologji, Inxhinieri dhe Matematikë)

Nxënësit tanë janë pionerët e gjeneratës së ardhshëm të botës sonë gjithnjë e më globale, një botë që “ndryshon me shpejtësi të madhe”. Kjo gjeneratë e shek. 21 do të përjetojë një të ardhme në fluks, ku një rritje e polarizimit të mundësive për punësim do të ndryshojë natyrën bazë të punës. Si një qytetërim i lidhur gjithnjë në nevojë për mendimtarë të shpejtë, zgjidhjen e problemeve dhe inovatorët për të ardhmen tonë, është e domosdoshme që ne të shqyrtojmë se si ta përgatisim më mirë këtë grup për këto ndryshime rrënjësore. Hapësira e formave alternative dhe progresive të arsimit të disponueshëm sot, mësimi i bazuar në projekte është një pedagogji popullore e njohur për përgatitjen e nxënësve për sfidat që presin në botën reale.

Gjithnjë e më shumë mësuesit pranojnë se të mësuarit në bazë të projektit si , metodologji e shekullit të 21-të, përqendrohet në të ardhmen dhe hulumtimet, që vazhdimisht tregojnë se PBL dhe Stem zhvillon nxënësit të cilët janë më të gatshëm të punojnë sesa nxënësit e klasave të standardizuara dhe tradicionale. Duke zotëruar aftësitë  para se të shkojnë në një universitet,  kompetencat që nxënësit fitojnë përmes të mësuarit të bazuar në projekte, siç janë përshtatja, dështimi, inovacioni dhe komunikimi, kërkohen shumë nga punëdhënësit modernë.

Pra, si mund t’i përgatisim më mirë nxënësit për  të ardhmen e paparashikuar? 

Nëpërmjet platformës digjitale eTwinning, Scientix, Microsoft mësuesit të përdorin metoda pedagogjike, të mësojmë përmes projekteve për një të ardhme të suksesshme, përmes të mësuarit të vetëdrejtuar.

 Këtu janë pesë parime, me perspektiva të ardhshme, që çdo mësim i bazuar në projekte mund të modelojë përmes studimeve eksperimentale të projektit.

1) Bëhu Uji. “Pini ujë, shoku im.” -Bruce Lee

Mbi dyzet vjet pas vdekjes së tij, filozofitë e Bruce Lee vazhdojnë të përfaqësojnë standardin e artë për këdo që dëshiron të jetojë në harmoni me botën. Ashtu si Bruce Lee, duke besuar pa kufizim si një kufizim, mësimi i bazuar në projekte na mëson të jemi të adaptueshëm dhe fleksibël për të përmbushur nevojat e një shoqërie gjithnjë në ndryshim, se të qenit i adaptueshëm i jep çdo punëdhënësi një “avantazh të ri konkurues” për një “punë gjithnjë në ndryshim”.  Po kështu, PBL kërkon një shkallë fleksibiliteti dhe rishikimi, pasi pengesat janë të detyruara të materializohen, siç ilustrohet në botën reale. Nuk është  më i forti apo më inteligjenti ai që do mbijetoi, thotë Darvin, “por, është ai që mund të përshtatet më së miri”. Mësimi i bazuar në projekte i mëson nxënësit që të përshtaten me rrethinën e tyre dhe të jenë të fleksibël dhe të adaptueshme në mënyra që, një arsim i standardizuar thjesht nuk mundet. 

2) Digju për t’u shfaqur. “Phoenix duhet djegur, për t’u shfaqur.” -Janet Fitch

Në referencën mitologjike të zogjve, autori Janet Fitch e përshkruan feniksin si një jetë të re vetëm duke dalë nga hiri i paraardhësit të tij. Kjo simbolizon rëndësinë e rinovimit pasi kemi rrezikuar dështimin. Si e vërtetë në PBL, dështimi na lejon të rritemi në mënyra të paimagjinueshme dhe një kulturë që feston dështimin është një kulturë që feston suksesin. Duke mos hartuar në mënyrë të pavarur, nxënësit janë të detyruar të jenë krijues në zgjidhjet e tyre për problemet. 

Edhe Thomas A. Edison tha: “Nuk kam dështuar, kam gjetur vetëm 10,000 mënyra që nuk do të funksionojnë”. Për nxënësit, pranimi i dështimit të projektit do ti kushtëzojë ata që lëvizin me padurim duke kërkuar zgjidhjet e tyre të gatshme dhe shabllon duke i nxitur të gjejnë vet zgjidhjen e tyre të ardhshme. Me skeletin e projektit, nxënësit do të përshtaten, ndryshojnë dhe fillojnë përsëri, duke shpresuar që të prodhojnë diçka autentike. “Për t’u bërë origjinale”, thotë Adam M. Grant në librin e tij “Origins”, “duhet të provosh diçka të re, që do të thotë të pranosh një lloj rreziku”. Nxënësit gjatë PBL janë të trajnuar për të marrë rreziqe dhe për të rrezikuar dështimet në mënyrë që të arrijnë një zgjidhje origjinale përballë një problemi të përbashkët. Dhe ndërsa vendet tona të punës ndryshojnë nëpërmjet përparimit dhe automatizimit, marrësit e rrezikut do të jenë ata që do të udhëheqin rrugën derisa vetëkënaqësia do të mbetet prapa.

3) Krijoni melodi. “Nuk ka më shumë se shtatë nota muzikore, por kombinimet e këtyre  krijojnë melodi më shumë sesa mund të dëgjohen ndonjëherë”. -Sun Tzu

Sun Tzu krijoi rëndësinë e të menduarit krijues duke marrë shënime, në dukje të thjeshta dhe duke i riprodhuar ato për të bërë melodi me arritjet më të largëta të imagjinatës. Mësimi i bazuar në projekte është i ngjashëm në atë që kërkon një qasje proçesi dhe sistemesh për hartimin, përcaktimin e kohës dhe zgjidhjen e problemeve në mënyrë që të shpikë zgjidhje për botën tonë dinamike dhe gjithnjë në ndryshim. Dizajni i të menduarit lejon zgjuarsi kritike gjatë fazës së menaxhimit të projektit, ku nxënësit inkurajohen të mendojnë jashtë njohjeve të dobësive të tyre të projektit dhe gjetjen e zgjidhjeve të reja. Nxënësit e PBL e vlerësojnë dhuratën e gjeniut krijues dhe kuptojnë, siç bëri Ajnshtajni, se mendimi ciklik do të çojë vetëm në probleme ciklike – vetëm mendimi i vërtetë dhe inovativ do ta shpëtojë botën. Dhe në vendin e punës, ata që janë në gjendje të propozojnë zgjidhje unike për problemet e vazhdueshme konsiderohen ndër më të vlefshmit.

4) Rrëzon Luanët. “Kur merimangat bashkohen, ata mund të lidhin edhe luanët.” -Pverbë i Etiopisë.

Kjo proverb sugjeron që ka fuqi në unitet, ashtu si edhe filozofia PBL. Kur nxënësit janë të bashkuar në përpjekjet e tyre, kontributet e vogla mund të bëjnë një ndryshim të madh në komunitet. Mësimi i bazuar në projekte kërkon bisedime efektive, bashkëpunim  për suksesin në thelb, ajo kërkon unitet brenda komunitetit për të shfrytëzuar  mosmarrëveshjet. Mësimi aktiv rrit aftësinë tonë për ti njohur të gjithë si mësuesit: profesionistët, madje edhe nxënësit e tjerë të të gjitha moshat, racat, gjinitë dhe etnitë sidomos ne projektet eTwinning. Uniteti është thelbësor në zhvillimin e një komunikatori efektiv për një botë gjithnjë e më komplekse. Aftësitë e komunikimit janë të rëndësishme në fuqinë punëtore të sotme dhe asnjë pedagogji tjetër nuk e përforcon këtë aftësi me nxënësit më mirë sesa mësimi i bazuar në projekte.

5) Duke parë të ardhmen. Bill Jensen, autor i “E ardhja e fuqishme”, bën parashikimin e guximshëm që 40% e kompanive nuk do të ekzistojnë në 10 vjet, duke përforcuar nocionin se bota e ardhshme e punës do të duket shumë e ndryshme nga ajo që është sot. Përfaqësuesit e PBL dhe Stem, theksojnë përfitimet e përgatitjes së nxënësve për një botë të paparashikueshme, të bazuar në projekte dhe Stem duke i mësuar ata përmes simulimeve të paparashikueshme, të bazuara në projekte dhe shkencë.

Me përparimet e shpejta teknologjike, po i afrohemi “një epokë ku aftësia më e rëndësishme është aftësia për të fituar aftësi të reja”. Duke qëndruar fluid, duke u rigjallëruar pas dështimit, duke krijuar meloditë më krijuese dhe duke punuar së bashku nxënësit do të jenë të gatshëm për t’i hedhur poshtë të gjitha sfidat që i presin.

PBL u lejon nxënësve të ri-krijojnë ndërtimin e aftësive për veten e tyre, pasi ata janë kampion i vetëm i ndjekjeve të tyre intelektuale. E ardhmja jonë varet nga ajo. #STEM

Erviola Ndreko Konomi

© Portali Shkollor – Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Article

Studimet për mësuesi, kriter mesatarja

Next Article

Rolet dhe përgjegjësitë në vlerësim

Related Posts