Dr.Blegina Hasko Bezo: Vlerësimi i mësuesit, pse ka rëndësi dhe si ne mund të bëjmë më të mirën

Cilësia e mësuesve është e lidhur pozitivisht me mësimin e nxënësve2. Kjo është arsyeja kryesore për të zhvilluar, zbatuar dhe vazhduar përpjekjet tona për të përmirësuar sistemet e vlerësimit të mësuesve.

“Deri tani … askush nuk e di formulën e saktë të suksesit në mësimdhënie. Kompleksiteti i personalitetit dhe shumëanshmëria e mësimdhënies kanë ngatërruar vazhdimisht analizat e dobishme.” – Frederic Butterfield Knight, 1922

Të kesh mësues të kualifikuar dhe efektivë në klasat e kombit tonë ka rëndësi. Ky fakt është i

vështirë për t’u përgënjeshtruar, edhe duke pasur parasysh ndikimet e tjera në shkollat publike si varfëria, madhësia e klasave, luftimet në familje, shëndeti mendor, dhuna dhe mungesa e fondeve. Sidoqoftë, vlerësimi i mësuesve dhe mësimdhënies është një propozim i papërsosur në rastin më të mirë, dhe atë me të cilin kemi luftuar për më shumë se dy shekuj. Fitimi i një baze në themelet e vlerësimit të mësuesve – PSE i vlerësojmë mësuesit, ÇFARË përbën cilësi dhe mësimdhënie cilësore të mësuesve, dhe SI mund të zbatojmë në mënyrë efektive sisteme të mira të vlerësimit të mësuesve – mund të na ndihmojë të përmirësojmë këtë aspekt kritik të rëndësishëm të arsimit dhe të sigurojmë që klasat tona të jenë të pajisura me më të mirën.

Pse vlerësoni mësuesit?

Së pari, cilësia e mësuesve është e lidhur pozitivisht me mësimin e nxënësve2. Kjo është arsyeja kryesore për të zhvilluar, zbatuar dhe vazhduar përpjekjet tona për të përmirësuar sistemet e vlerësimit të mësuesve. Mësuesit e fillimit të shekullit XIX konsideroheshin efektivë nëse mësonin kurrikulën e zgjedhur nga drejtuesit e komunitetit, nëse mbanin disiplinën e duhur me fëmijët dhe nëse ruanin ambientet fizike të shkollës dhe klasës.

 Sot kur flasim për cilësinë e mësuesve, ne marrim parasysh faktorë të tillë si:

  • Edukimi dhe përvoja.
  • Nëse mjediset e klasës janë të favorshme në mënyrë unike për të mësuar dhe arritur në nivele të larta.
  • Aftësia për të krijuar marrëdhënie pozitive me nxënësit.
  • Përdorimi efektiv i vlerësimit për të nxitur planifikimin mësimor.
  • Aftësia për të dalluar teknikat mësimore për të arritur dhe mësuar nxënës dhe nxënës të ndryshëm gjuhësisht dhe kulturorë me sfida të të mësuarit dhe sjelljes.
  • Komunikimi i pritshmërive të larta të arritjeve për të gjithë nxënësit.
  • Bashkëpunimi me kolegët dhe komunikimi me familjet.
  • Pjesëmarrja në mësimin profesional me cilësi të lartë.

Një arsye dytësore për sistemet e shëndosha të vlerësimit të mësuesve është llogaridhënia. Pritja është që vetë procesi i vlerësimit të rrisë praktikën e mësuesve dhe të përmirësojë efektivitetin, dhe kjo nga ana tjetër do të çojë në përmirësimin e të mësuarit dhe arritjeve të nxënësve. Në disa raste, sistemet e vlerësimit të mësuesve kanë çuar në përmirësime në fuqinë punëtore të mësuesve. “Kur zbatohen siç duhet, reformat e vlerësimit mund të përmirësojnë në mënyrë dramatike cilësinë e mësuesve, të krijojnë besim tek mësuesit dhe të kontribuojnë në përmirësimin e një mori institucionesh arsimore, siç janë programet e përgatitjes së mësuesve.” Sidoqoftë, “zbatimi i duhur” është më i lehtë për t’u thënë sesa për t’u bërë, veçanërisht duke pasur parasysh numrin e madh të përgjegjësive dhe kërkesave për kohën e mësuesit dhe administratorit.

Çfarë është vlerësimi i mësuesit?

Për të përcaktuar vlerësimin e mësuesve, së pari duhet të kuptojmë vlerësimin. Në thelbin e tij, çdo lloj vlerësimi – nëse jemi duke vlerësuar një person, një program, një proces, një produkt, apo edhe një politikë – është në fund të fundit një gjykim, kontroll i njohurive,ose vlerësimi. Vlerësimi zakonisht bazohet në një ose më shumë pyetje kryesore që vlerësuesi duhet të ndjekë, dhe mbledhjen dhe analizën e të dhënave përkatëse për të ndihmuar në përgjigjen e këtyre pyetjeve.

Rezultatet e nxjerra nga të dhënat më pas përdoren për të informuar vendimet.

Ne angazhohemi në akte të rastësishme të vlerësimit çdo ditë. Ne vlerësojmë kushtet e motit për të informuar zgjedhjen e veshjeve, ne mbledhim të dhëna për produktet për të informuar vendimet e blerjes dhe vlerësojmë nivelet e urisë dhe marrim një përmbledhje të përmbajtjes së frigoriferit për të informuar planifikimin e vakteve. Përpjekjet më formale të vlerësimit, të tilla si vlerësimi i programit ose produktit, përfshijnë mbledhjen dhe analizën sistematike të të dhënave përmes mjeteve të tilla si sondazhe, intervista dhe vëzhgime që ndihmojnë në përcaktimin e cilësisë, vlerës dhe rëndësisë së programit ose produktit.

Vlerësimi mbështetës janë pyetjet e gjera që nxisin mbledhjen e të dhënave. Për vlerësimin e mësuesve, si për çdo lloj vlerësimi ose rishikimi të performancës së punonjësve, ne fillojmë me pyetje (shpesh të nënkuptuara) të tilla si “Sa efektive është praktika e këtij personi?” ose “Deri në çfarë mase ky person i plotëson kriteret për sukses në këtë pozicion?” Por për t’iu përgjigjur pyetjeve në lidhje me “efektivitetin” ose “suksesin”, ne duhet të dimë se çfarë nënkuptojmë me këto terma. Ne duhet t’i operacionalizojmë, ose t’i përcaktojmë dhe përshkruajmë qartë ato. Ne themi se duam mësues me cilësi të lartë në klasat tona, por çfarë po kërkojmë kur i vëzhgojmë ata?

Çfarë është një mësimdhënie efektive?

Një nga sfidat kryesore në çdo sistem të vlerësimit të mësuesve është nevoja që palët e interesuara (përfshirë mësuesit dhe administratorët) të bien dakord për atë që saktësisht përbën mësimdhënie “të mirë” ose “efektive”. Studiuesit kanë punuar për më shumë se një shekull mbi përkufizimet,3 përshkrimet, kornizat dhe rubrikat (shumë nga këto mjete aktuale janë të bollshme në treg) për të dalluar të varfrit nga mesatarja nga mësimi shembullor – qëllimi kryesor i një sistemi të mirë vlerësimi. Sistemet aktuale të vlerësimit në rrethet e shkollave në përgjithësi mbështeten në një ose më shumë nga këto produkte, të zgjedhura ndonjëherë përmes një përpjekjeje bashkëpunuese mes mësuesve dhe administratorëve.

Ndërsa mjetet e përdorura nga një shkollë ose distrikt i caktuar kanë tendencë të ndryshojnë në formulimin dhe shtrirjen specifike, shumë prej tyre përfshijnë një koleksion të përbashkët të karakteristikave efektive të mësimdhënies. Një përmbledhje e vitit 2013 e literaturës ndërkombëtare mbi mësimin efektiv rezultoi në listën e mëposhtme.

Mësues efektivë: janë të qartë për qëllimet mësimore:

  • janë të ditur për përmbajtjen e kurrikulës dhe strategjitë për mësimin e tij/saj;
  • komunikojnë me nxënësit e tyre se çfarë pritet prej tyre dhe pse;
  • përdorin në mënyrë eksperte materialet ekzistuese mësimore për t’i kushtuar më shumë kohë praktikave që pasurojnë dhe qartësojnë përmbajtjen;
  • janë të ditur për nxënësit e tyre, duke përshtatur udhëzimet me nevojat e tyre dhe duke parashikuar keqkuptime në njohuritë e tyre ekzistuese;
  • u mësojnë nxënësve strategji meta-njohëse dhe u japin atyre mundësi për t’i përvetësuar ato adresojnë objektiva njohës të nivelit më të lartë, si dhe të ulët;
  • monitorojnë mirëkuptimin e nxënësve duke ofruar reagime të rregullta të përshtatshme;
  • integrojnë udhëzimet e tyre me atë në fusha të tjera lëndore;
  • pranojnë përgjegjësinë për rezultatet e nxënësve.

Ky studim vazhdon duke thënë se “… njohja e mirë e lëndës është një parakusht. Gjithashtu, përdorimi i aftë i zgjedhur mirë pyetjet për të angazhuar dhe sfiduar nxënësit… përdorimi efektiv i vlerësimit për të mësuar ”janë të nevojshme për një mësimdhënie të mirë.

Kjo pikë në lidhje me gjuhën e përbashkët rreth mësimdhënies efektive nuk është një çështje e vogël dhe është, në fakt, një bazë në fuqinë dhe vlefshmërinë e sistemit të vlerësimit të mësuesve. Arritja e konsensusit gjuhësor rreth mësimdhënies efektive hap derën për reagime kuptimplote dhe të dobishme, një burim tjetër i një sistemi të fuqishëm vlerësimi.

Si duhet një model efektiv i vlerësimit të mësuesve?

Modelet e suksesshme të vlerësimit të mësuesve janë ato që çojnë në përmirësimin e praktikës mësimore, përmirësimin e masave të të mësuarit dhe arritjeve të nxënësve dhe përmirësimin e mbajtjes së mësuesve efektivë dhe përmirësimin e mësuesve me performancë më të ulët. Projekti historik i Masave të Mësimdhënies Efektive (MET), një studim shumëvjeçar i financuar nga Fondacioni Bill dhe Melinda Gates i krijuar për të hetuar dhe promovuar mësimdhënie të shkëlqyeshme, arriti në përfundimin se “sistemet e vlerësimit që përfshijnë llogaritjet me vlerë të shtuar dhe faktorë të tjerë, përfshirë klasën vëzhgimi dhe sondazhet e nxënësve, janë masat më të qëndrueshme të cilësisë së mësuesve”4.

Modelet efektive krijojnë kushtet për bashkëpunim midis administratorëve dhe mësuesve dhe krijojnë hapësirë për administratorët që të japin reagime kuptimplote dhe vepruese për mësuesit, në vend se vetëm një vlerësim të thjeshtë përmbledhës. Ato vijnë me mundësi që drejtuesit (dhe mbikëqyrësit e tjerë) të marrin trajnime cilësore, të përshtatshme dhe të vazhdueshme se si të kuptojnë dhe përdorin elementet e modelit (p.sh. standardet, rubrikat, mjetet e mbledhjes së të dhënave). Ata avancojnë (ose të paktën nuk heqin dorë) nga një kulturë e të mësuarit të vazhdueshëm dhe dialog të hapur rreth sukseseve, sfidave dhe mundësive për rritje në mësimdhënie. Modelet efektive lidhen me mundësitë specifike për rritje profesionale në fushat e identifikuara përmes vëzhgimit dhe masave të tjera dhe përmes dëshmive shtesë të praktikës në klasë dhe mësimit të nxënësve.

Edukoni vlerësuesit mbi efektivitetin- përmbledhje

Vlerësuesit duhet të dinë jo vetëm atë që përbën reagim efektiv, por edhe mënyrën më të mirë për të dhënë reagime – pozitive dhe negative – për mësuesit. Bisedat ballë për ballë do të kenë një ndikim më të madh sesa një raport me shkrim, megjithëse reagimet me shkrim janë ende të nevojshme.

Reagime specifike, të rregullta, kuptimplota dhe vepruese të dhëna sa më shpejt të jetë e mundur pas një vëzhgimi inkurajon mësuesit të ndjehen sikur sistemi i vlerësimit po punon për t’i ndihmuar ata të përmirësojnë praktikën e tyre.

Vlerësimi i mësuesve është një komponent i domosdoshëm i një sistemi të suksesshëm shkollor, dhe hulumtimi mbështet faktin se “mësuesit e mirë krijojnë vlera të konsiderueshme ekonomike”.

Sigurimi i cilësisë së mësuesve me një sistem të fuqishëm, të drejtë, të bazuar në kërkime dhe të zbatuar mirë, mund të forcojë fuqinë punëtore të mësuesve dhe të përmirësojë rezultatet për nxënësit.

Referenca 

1. Baker, E.L., Barton, P.E., Darling-Hammond, L., Haertel, E., Ladd, H.F., Linn, R.L., Ravitch, D., Rothstein, R., Shavelson, R.J., & Shepard, L.A. (2010). Problems with the use of student test scores to evaluate teachers. Economic Policy Institute. Briefing Paper #278. August 27, 2010.

2. Coleman, J.S., Campbell, E.Q., Hobson, C.J., McPartland, J., Mood, A.M., Weinfeld, F.D., & York, R.L. (1966). Equality of educational opportunity. Report issued by US Department of Health, Education, and Welfare. National Center for Education Statistics.

3. Darling-Hammond, L. (2000). Teacher Quality and Student Achievement: A Review of State Policy Evidence. Education Policy Analysis Archives. Vol. 8, No. 1, January, 2000.

4. Rucinski, M. & Diersing, C. (2014). America’s Teacher Evaluation System Revolution, Harvard Political Review.

Dr. Blegina Hasko Bezo

© Portali Shkollor – Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Article

Nisi sot zyrtarisht viti i ri shkollor nën masa anti-covid, prindërit peticion kundër mësimit me turne

Next Article

Hartimi dhe zbatimi i Planit Edukativ Individual (PEI)

Related Posts